FortsÀtt till huvudinnehÄll

💯 dagar dag 4

 Bild frĂ„n igĂ„r eftermiddag: 

Hemma hos oss, ute pÄ bron


Idag Ă€r det en trött dag. GĂ„rdagen blev nalta eljest och innebar mer anstrĂ€ngning. 

Men undersökningen hos sjukgymnasten som inte var en fysioterapeut 😉 gick bra. 

Jag har efter det jag halkade och strÀckte mig dels vridit knÀt och sedan fÄtt bakercysta, slemsÀcksinflammation + en muskelinflammation.

Mitt knÀ behöver vila och en viss trÀning, men jag fÄr inte gÄ ut pÄ promenad med hundarna.

Sjukgymnasten frĂ„gade om jag var TVUNGEN att gĂ„ ut med hundarna och jag svarade nej… eller egentligen jo jag Ă€r vĂ€l tvungen MEN om det handlar om att slippa vĂ€rk/smĂ€rta och ha fungerande ben att ta mig framĂ„t pĂ„ sĂ„… VAD har jag för val?



Kommentarer

  1. Ett bra besök sÄtillvida att du fick en diagnos och vet vad som gÀller. Hundarna fÄr klara sig utan promenaderna ett tag för du behöver prioritera dig sjÀlv. Ni har ju en stor och bra rastgÄrd sÄ det gÄr ingen nöd pÄ dem.

    Kram och krya pÄ!

    SvaraRadera
  2. Fint pÄ er bro=)
    Typiskt att du skulle halka till sÄ dÀr illa. Det Àr bara att vila. Kram

    SvaraRadera
  3. Visst Ă€r det typiskt att "SlĂ„r sig" slĂ„r sig mer! Är man lite ostyrig sĂ„ Ă€r det sĂ„ himla lĂ€tt hĂ€nt.
    Men du fÄr vila.
    En gÄng i tiden hade vi tvÄ hundar dÄ vi bodde pÄ landet. De hade en stor hundgÄrd med var sina hundkojor för vi hann inte gÄ promenader sÄdÀr. Gubben var ute och sprang med dem och de fick ocksÄ gÄ lösa en del. TillfÀlligt fixar du detta, ett mÄste ibland. Kram!

    SvaraRadera
  4. SÄ bra att det gick bra och nu vet du vad som felas dig. BÀst att vila ut "elÀndet" sÄ inflammationen försvinner.
    Var rÀdd om dig!
    Kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

PopulÀra inlÀgg i den hÀr bloggen

Hoppa pĂ„ tĂ„get 🚂

 Dagens Hoppa pĂ„ tĂ„get 🚂 och som vanligt kommer tĂ„get frĂ„n Klyktattarland och det framförs av  Åke frĂ„n Nacka Dagens ord Ă€r Ingen 💹 utan đŸ”„ 😼‍💹 Joo, yes box allright det har varit lite tomt och tyst hĂ€rifrĂ„n pĂ„ grund av lite olika orsaker ☺️ utan att gĂ„ nĂ€rmare in pĂ„ ‼️VARFÖR‼️ sĂ„ jo men det blir ju sĂ„ ibland…  Min magkĂ€nsla kurrar motvilligt och skriker tĂ€nk Dig för‼️skriv inget som nĂ„gon kan missförstĂ„ eller om det förs vidare skadar nĂ„gon annan. Ärlighet skadar ingen… men kan missförstĂ„s, det beror pĂ„ hur det vinklas i andra och tredje hand. Ingen rök utan eld = om det finns rykten sĂ„ mĂ„ste det vara delvis sant. Dagens ord Ă€r ju Ingen rök utan eld đŸ”„   Nu vĂ€ntar jag pĂ„ att tĂ„get frĂ„n Klyktattarland ska komma…  Lokföraren Åke  Ă€r inte riktigt piggelin sĂ„ det kan ta en stund för honom att fĂ„ ordning pĂ„ tĂ„get och samla ihop passagerare. Men jag skickar en Krya pĂ„ kram i ett stort pĂ„skĂ€gg till  Åke i Klyktattarland ❣️ Den som kĂ€nner mig vet att jag Ă€r lite pyroman, jo men yes jag Ă€r

Hoppa pĂ„ tĂ„get 🚂

 Lördagförmiddag och jag vĂ€ntar pĂ„ att fĂ„ Hoppa pĂ„ tĂ„get 🚂 tillsammans med Min egen skugga…  Det Ă€r en klyktattare frĂ„n Sundsvalls hĂ„llet  Nacka 144  som hanterar tĂ„get och trots snömodd och isbelagd rĂ€ls kör  Åke  framĂ„t i god fart och hĂ€mtar upp passagerare och deras skuggor frĂ„n norr till söder och Ă€ven utanför landets grĂ€nser. HĂ€r ser Ni min skugga som Ă€r ute med Teddybjörnen  NĂ„got skugglika att prata om har jag inte, inte gör jag nĂ„got skuggbudget heller… Om shadow life, detta okĂ€nda icke-kanoniska okĂ€nda liv kan Ă€nnu existera med kĂ€nt liv. Till exempel virus skulle innan de upptĂ€cktes betraktas som en del av skugglivet. Att leva i skuggan av nĂ„gon Ă€r inte helt ovanligt - att nĂ„gons prestationer och förmĂ„ga Ă€r sĂ„ stor att att nĂ€rstĂ„ende inte uppmĂ€rksammas. En skugga av liv under ytan Egentligen hade jag en helt annan plan nĂ€r det gĂ€ller min skugga - men utan att lĂ„ta skuggan av ett misslyckande fördunkla denna lördag sĂ„ kan jag vĂ€l kort och gott sĂ€ga att det blev inte sĂ„ dom jag

Hoppa pĂ„ tĂ„get 🚂

 Dagens Hoppa pĂ„ tĂ„get 🚂 KAN bli mitt sista beroende pĂ„ vissa personliga Ă„sikter đŸ€« men nu stĂ„r jag hĂ€r redo att Hoppa ombord pĂ„ tĂ„get nĂ€r eller ska jag sĂ€ga OM  Åke frĂ„n Klyktattarland  kommer… förra veckan stod jag och vĂ€ntade, men dĂ„ dök  Åke  aldrig upp, det kan ju hĂ€nda att tĂ„get inte klarade den NorrlĂ€ndska kylan eller om tĂ„get helt enkelt körde fast i snökaoset söder om DalĂ€lven, men en gĂ„ng Ă€r möjligen acceptabelt, tvĂ„ gĂ„nger Ă€r en gĂ„ng för mycket… Dagens ord Ă€r GULD   ThailĂ€ndska paviljongen Ragundadalen ThailĂ€ndska paviljongen i Ragunda uppfördes 1997 - 1998 till minne av den thailĂ€ndske kungens Chulalongkorns besök 1897 En speciell sorts sevĂ€rdighet inte helt vanlig hĂ€r i vĂ„rt avlĂ„nga land absolut vĂ€rt att besöka och jag lovar att det finns GULD Allt som glittrar Ă€r inte GULD men det finns GULD korn ☺️ Om det blir samma visa om igen att  Åke och tĂ„get  inte trafikerar Norrlands inland sĂ„ blir detta min sista lördag med Hoppa pĂ„ tĂ„get 🚂