Från och till hit och dit fram och tillbaka

 Jag ramlade ner i det svarta hålet och hamnade i en negativ nedåtgående spiral.

Jag försöker ta mig uppåt och få tag i något upplyftande för så här kan jag inte fortsätta.

Utan att gå in alltför djupt på detaljer så har jag sedan sista april både kraschat och drabbats av nya ovälkomna åkommor.

Jag vet att jag gnäller och är tråkig, att jag borde fokusera på det som är bra… att det kommer fler tillfällen och så vidare.

Men att Acceptera det jag inte kan förändra är jäkligt svårt och när glaset är överfyllt så rinner det över… men jag blir deprimerad av mig själv, jag känner hur jag gräver ner mig i det svarta hålet, djupare och djupare.

Jo yes jag måste hitta tillbaka till livet, acceptera verkligheten och se framåt.

Jag fick en Lyckodagbok av C i fredags.

Varje dag är full av mirakel. Ibland skyms stjärnhimlen av moln, men ljuset försvinner inte.

Nytt i köket:

En ny fin klocka 🤩 sedan tidsomställningen så har vi varit utan klockan i köket, men nu så hänger där en fin 😊 

Jag pratar om att uppdatera köket 😅 japp det är ju J som kommer få fixa… så det är han som har det slutliga beslutet 😜 men jag har en ny idé och det är att måla skåpluckorna i samma rosé, rosafärg som klockan 😊

Söndagens ”gå på toaletten promenad” med Frost:

Sälg, videkissarna har blommat ut
Frost ser otroligt obekväm ut… vi har inte gått speciellt långt, men Frost ser ut som vi sprungit milen 

En kort Teddypromenad blev det oxå:

Än ligger lite snö kvar, Teddybjörnen är synnerligen uttråkad, han anser att dessa ”gå på toaletten promenader” är vansinnigt tråkiga 😜

Första tiden efter min operation gick C promenad med Teddy och det var mycket roligare enligt honom 😊 men nu får han allt vackert vara nöjd ned mig, exakt samma lika 🤪 acceptera verkligheten 🤪

Karma Katt

Det har kommit minimalt med regn 🌧️ men enligt SMHI ska bli regn eller komma som snö närmaste dygnet, den här årstiden tar jag hellre regn än snö ⛄️ 



Jag ska inte jämföra mig med andra och det måste väl även betyda att ingen ska jämföra mitt mående med någon annans.

Kommentarer

  1. Ett steg i taget på uppåtspiralen. Hoppas att alla ny ovälkomna åkommor är på väg att lämna dig. Hoppas verkligen att du slipper mer snö, här hade de "lovat" regn idag men än har inget kommit. Det kommer säkert när jag ska cykla till jobbet/gymmet imorgon på morgonen.
    Fin klocka du köpt. Ta hand om dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klockan fick jag faktiskt av Cai❣️vår förra köksklocka åkte i golvet när det vintertid blev sommartid så nu hade gan köpt en ny klocka… färgen var ju viktigast 😜
      Är hyfsat nedgången nedgrävd men försöker återuppstå.
      Söndagskram åsa

      Radera
  2. Så fint med en ny klocka och att det kanske är ommålning på gång i köket. Det är alltid roligt att förnya sig.
    Här är det utlovat mycket regn i dag men hittills har det inte kommit speciellt mycket. Förstår att du föredrar regn före snö.

    kram

    SvaraRadera
  3. Söt klocka som du fick! Handdukshållaren är också fin i mjukt rosa. Ommålning i köket? Alltid roligt. Hos min yngsta planerar de att måla om från vitt till en fin grön nyans.
    Kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Meningen med livet enligt Nalle Puh

Livet pågår döden består

Om jag kunde skulle jag skrika