lördag 11 februari 2023

#fångafebruari Ta tåget 🚂

 Om jag nu ska försöka slå två flugor på smällen 😅

Underbara Claras fotoutmaning #fångafebruari

Dagens ord är Mode:

Detta MODE med trasiga jeans 😅 säg något ”mode” som fått så mycket kommentarer som just detta trasiga jeansmode 🤔💭

Nej allvarligt så lär allt mode som nu sticker ut på det ena eller andra viset fått sina negativa kommentarer, det hör väl typ till 😜

Jag inleder nästa utmaning Hoppa på tåget med denna bild som min man smsade mig:


Lokförare Toves ord för idag, då temat Hoppa på tåget kör igång är NYFIKEN, det finns även en till lokförare Karin som kommer att levererar orden i mars 👍

Nyfiken är ett kluvet ord, det kan vara positivt eller negativt beroende på hur ”nyfiken” man nu är 😅 jag är hyfsat vetgirig och vill gärna veta varför, hur och när 🤔

Jag har svårt att acceptera ett DÄRFÖR utan vidhängande förklaring, yes jag kräver i princip att även få en förklaring.

Nu tänker jag icke personliga, privata ensaker utan till exempel:

”Vi gör SÅ här… förklaringen SÅ har vi alltid gjort”.

Jag vill gärna veta och självklart är Internet, Google ett ställe jag söker information på.

Min man är en källa till inspiration idag 🤪


Om jag googlar ordet NYFIKEN/bilder så är detta ett av det första som kommer upp:


Och så är det, det tror jag 😄 så länge man är nyfiken, vetgirig och vill få kunskap så länge finns det hopp om fortsatt liv.

Det är ingen som nånsin blir fullärd.




7 kommentarer:

  1. Ja du, säg det mode som inte ifrågasätts eller som folk har synpunkter på men befriande nog vår vi klä oss som vi vill.

    Jag håller med dig om att en positiv nyfikenhet och vetgirighet bara är positivt. Även jag vill veta och att gör på ett sätt bara för att man alltid gjort det är ingen självklarhet alls.

    Kram och fortsatt fin lördag!

    SvaraRadera
  2. Fin tolkning och med härliga bilder. Tänker som Znogge och dig. Jag vill också veta varför och det gäller det mesta. Men när nyfikenheten övergår till "snokande" blir det för mig ganska negativt laddat.. Och det då av personer som är ytliga bekanta.

    SvaraRadera
  3. Men tack så mycket för din tolkning, som en frisk fläkt Åsa👍 gillar det där med "det beror på hur du är nyfiken" där satt den🌹

    SvaraRadera
  4. Precis så är det. Jag vill också veta varför när det handlar om det mesta. Att vara nyfiken är ett sätt att utvecklas som människa och då bortser jag helt från den dåliga nyfikenheten som gäller att spekulera och skvallra om andra. Tack för ditt inlägg Åsa!

    SvaraRadera
  5. Vilken fin tolkning, jag tycker också mycket om ordet vetgirig, men vetgiriga ungar kan man ibland bli riktigt trött på, haha. Jag har en stor dos nyfikenhet själv men mycket dåligt tålamod, så jag har hört mig själv svara : Därför! otaliga gånger...FÖRLÅT

    SvaraRadera
  6. Jag kan ställa mig kön där med tröjan :) Och det hon inte vet vet hon ändå ;) Jeansen gillas inte, där kan jag påpeka att dom har en reva på benet :)

    SvaraRadera
  7. Härligt Åsa! Har samma tankar som du om veckans ord!
    Hm ... de där jeansen ... ja jisses!
    Kram ❤

    SvaraRadera

Hoppa på tåget 🚂

 Hoppa på tåget 🚂 idag lördag är lite speciellt, så här står det i instruktionerna: Bok. Ställ dig framför din bokhylla, blunda och peka på...