söndag 5 februari 2023

#fångafebruari @underbaraclaras #fotoutmaning

 @underbaraslaras #fångafebruari #fotoutmaning Ordet är Man saknar inte kon förrän båset är tomt 😶 

I min tappning så gestaltar jag detta ord så här:






Man saknar inte det man har och tar för givet, inte förrän man inte har detta längre och man känner att detta som försvann är något jag verkligen skulle vilja ha tillbaka, något jag saknar ned hela min själ.

Nu kanske någon tänker… 

Varför bild på månen? Jo för i mitt fall är det lika ouppnåeligt att jag ska kunna gå till månen som att jag ska bli frisk.

Att vara frisk är något de allra flesta människor tar för givet, men när måendet försämras och livet blir helt annorlunda jo yes då saknar man detta som man trodde var det vanliga.

I mitt tolkning är hälsan/att vara frisk den man inte saknar förrän sjukdom drabbar en = båset är tomt 😶 

2 kommentarer:

  1. Man brukar ju säga att den sjuke har bara en önskan och det är att bli frisk. Hälsan är viktig men inget som man kan ta för givet.

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske inget man borde ta för givet då hälsan är värdefull men de flesta dom är friska tror att de aldrig kommer att drabbas av sjukdom /åsa

      Radera

Hoppa på tåget 🚂

 Hoppa på tåget 🚂 idag lördag är lite speciellt, så här står det i instruktionerna: Bok. Ställ dig framför din bokhylla, blunda och peka på...