lördag 25 mars 2023

Hoppa på tåget

 Hoppa på tåget med Karin & Tove

Ordet är RÖR

Med tanke på att jag är gift med en egenföretagare: rörkrökare = rörmokare så finns det otroligt mycket rör här hemma.

Så jag löser en biljett och kastar in min packning:

En avstängd väg med staket av RÖR


En trapp med RÖR ☺️

Kanske inte gjord av RÖR 🤪 men skylten RÖR Åsele Kommun 😃


Kopparrör, det ena är ett T-RÖR


I Js verksta finns både kopparrör och kromade kopparrör… RÖR som är jäkligt dyra


RÖR-igt 🤪

Plast-RÖR


Övriga passagerare:

Övriga so

9 kommentarer:

  1. Ja temat är ju som klippt och skuret för dig som är gift en "rätt" man.
    Hoppas J har bra larm på sin verkstad. Koppar i alla former inklusive rör är extremt stöldbegärliga, åtminstone här i nollåttaland. Där har man till och med "klippt" av koppardetaljer på en kyrka...

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig tolkning! Och fina bilder. Och med en make i rör-branschen förstår jag att detta låg dig nära. Många olika rör finns det och på olika ställen- Kul att se.

    SvaraRadera
  3. Så behändigt att vara gift med en rörmokare. Rören bara finns där då i din närmaste omgivning! Många av varierande slag. Tack Åsa ! :)

    SvaraRadera
  4. Jag tänkte på dig direkt då jag såg temat ... klart det finns en massa rör i J:s verkstad.
    Snyggt jobbat!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ha ha, ja det gäller att gifta sig med rätt person ;-) En jättesnygg tolking och allt annat än rörig!

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
  6. Jo jag vet vad rör, böjar, t-rör; förminskningar, vinklar & allt kostar :) Dessutom har jag både grävt och byggt flertalet infiltrationer, och inte en enda cm rör syns, förutom att det står upp upp ett brunnslock eller fördelningsbrunn då :) Vad trevligt att du fick lite "insider" detaljer att visa upp :) Fint inlägg om rör.

    SvaraRadera
  7. Så du lever med en rör-mo-krök man! 😊Rör-ande. Rör han till det så du måste få ordning i rör-an?🤔 Härlig tolkning Åsa!👏
    Må gott 👍

    SvaraRadera
  8. Tänk vad man lär sig i bloggvärlden. Åke var expert i ämnet och du har en expert hemmavid! Många bra exempel bjöd du på, utom en bild på rör-krökaren!

    SvaraRadera

Hoppa på tåget 🚂

 Hoppa på tåget 🚂 idag lördag är lite speciellt, så här står det i instruktionerna: Bok. Ställ dig framför din bokhylla, blunda och peka på...