måndag 6 mars 2023

I väntans tider

 Är det något jag ogillar, ja jag undviker ordet hatar, för hatar är ett så starkt ord och ogillar är faktiskt det rätta i de flesta sammanhang om Du vill veta vad jag tycker 😜 

Nåväl tillbaka till vad jag ogillar, att vänta på att någon - i detta fall läkaren - ska ringa upp. Jag kan ju liksom inte göra något 😅 

Att till exempel gå ut med en hund är inte vad jag väljer när jag väntar på ett viktigt samtal, jag undviker att prata offentligt om privata saker om jag på nått vis kan.

Jag tycker det är svårt ifall jag behöver anteckna något att ha mobilen i Eva handen och ett koppel i den andra.




3 kommentarer:

  1. Hata är ett starkt ord! Ogillar, tycker illa om går ju an. Vänta på läkarsamtal hör absolut dit, hoppas det gick bra för dig. 💖Två fina hundar och du bor i skogen ser det ut som. Har du haft en blogg förut nalta nånting?

    SvaraRadera
  2. Så vackra smäckra hundar du har! Ja, hatar är starkt och används alltför mycket istället för att inte gilla. Jag håller med dig om den saken fullt ut.

    SvaraRadera
  3. Jag förstår dig mer än väl. Att prata i telefon samtidigt som man är ute med en hund är absolut inte optimalt. Dessutom har man inte lust att avhandla lite mer privata saker var som helst. Sådana samtal föredrar jag att ta inomhus helt klart.

    Kram

    SvaraRadera

Hoppa på tåget 🚂

 Hoppa på tåget 🚂 idag lördag är lite speciellt, så här står det i instruktionerna: Bok. Ställ dig framför din bokhylla, blunda och peka på...