lördag 22 april 2023

Hoppa på tåget

 Lördag och jag sår på perongen och väntar på att få Hoppa på tåget med Tova & Karin och idag är det återigen ett sånt där ord som jag typ aldrig använder.

Ordet är Pikant 

Men jag tänkte jag skulle sätta in ordet i en mening 😅 Det är aningen PIKANT att jag vaknade först kl 12 när vi ska ha matgäster kl 18 och fira vår dotter som fyller 17… Visserligen fyller Elin först på måndag 24 april, men då hon numera bor på elevhemmet i Lycksele och åker hemifrån redan halv 7 måndagsmorgon så därför blir det födelsedagsfirande redan ikväll tillsammans med flocken.

Sedan ett par bilder som möjligen kan räknas som PIKANT, från ELLE Galan






Jag googlade ”så klart” 😜

Vad betyder pikant inomallmänt ?

om något som retar sinnena, skarp, amper om såväl maträtter som allmänt; utmanande och djärvt

8 kommentarer:

  1. Snygg tolkning och visst passar bilderna in alldeles utmärkt! Mycket pikanta klädstilar minst sagt.
    Så skulle man kanske varit klädd när man var gravid...

    Kram och god lördag!

    SvaraRadera
  2. Bra tolkat Åsa, fotona passar verkligen under epitetet pikanta :)
    En god fortsättning på lördagen önskas!
    Tack för länkarna och för att du var med på tåget idag igen :)

    SvaraRadera
  3. Åsa. din tolkning är superpikant - om det ordet nu finns 👌
    nu finns det 😊💖

    SvaraRadera
  4. Häftig tolkning av ett klurigt ord! Snyggt jobbat Åsa!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Pikant har jag alltid förknippat med speciell mat, men nu har jag förstått att det finns en himla massa tolkningar.
    Såg du ELLE-galan? Det gjorde inte jag, men jag såg några bilder på ELLEs hemsida. De flesta plaggen tyckte jag inte var ett dugg pikanta. De var rätt fula om du frågar mig. Men Marie Serneholts och Alica Bahs klänningar var helt godkända och hade vad jag skulle kalla för charm.
    Hoppas födelsedagsfesten för och med Elin blir en succé:-)

    SvaraRadera
  6. En tolkning av ordet pikant var frivol, det ordet förknippar jag med bilderna du visar på märkliga fågelkreationer och gravidmagar. Det gäller att sticka ut och det gör man ju om man är lite pikant. Och är man på Elle-galan får man ta i från tårna! Fin tolkning

    SvaraRadera
  7. Gillade verkligen din tolkning. Och visst finns pikant i form av utseende och klädsel. Kan nog tycka att en del klädsel på Elle galan var pikant. Lite en fastnar extra för.

    SvaraRadera
  8. Oj! Jag märkte att jag läst och sett "magarna", men inte kommenterat! Jag fryser alltid mest om magen den stora, inget mode för mig. Tänker bara på när jag skall gå ner i kyligt sjövatten, magen skall doppas supersnabbt... Det har varit lite mycket just nu, mest positivt... För mig är "pikant" främst förknippat med smaksinnet, men jag använder inte ordet så mycket.

    SvaraRadera

Hoppa på tåget 🚂

 Hoppa på tåget 🚂 idag lördag är lite speciellt, så här står det i instruktionerna: Bok. Ställ dig framför din bokhylla, blunda och peka på...