lördag 29 april 2023

Hoppa på tåget 🚂

 

Som vanligt om lördagarna står jag på perrongen och väntar på att få Hoppa på tåget 🚂 tåget styrs av Tova & Karin

Ordet är Sjunga 🎵 🎶 

Som så många andra så undviker jag att sjunga så att någon (förutom möjligen hundarna) hör mig, eller jo jag sjöng faktiskt Björnen sover ganska så högt när jag råkade dela samma plats i skogen som en björn 🐻 visste Ni att när björnen vill göra sig hörd och undvika möta människor då visslar den… jo yes jag sjöng och björnen visslade 😅

När jag var så där 7, 8 år ville jag vara med i en sångkör, det fick jag icke då kantorn som var körledare ansåg att jag för det första hade för mycket spring i benen och för det andra inte kunde sjunga, så det blev stopp ✋ 

När jag gick i låg och mellanstadiet var det jag och killarna i klassen som inte fick sjunga vid diverse avslutningar och annat… det var fortfarande den där kantorn som var körledare.

Jo yes nån sångkarriär har jag aldrig haft.

Däremot har min dotter sångröst och musikalisk talang, troligen fick hon de generna från sin far.

Ett smakprov på när Elin sjunger duett med vår Frost kommer här;




9 kommentarer:

  1. Du har alltså ett ont öga till den där kantorn då... så fint du styr upp detta med Elin och Frost som sjunger duett :) Trevligt och fint tolkat :)

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker serenad jag fick höra, en lisa för mitt öra! Jag har haft några jyckar i mina dagar, men ingen har kunnat sjunga som Frost, bra jobbat!

    SvaraRadera
  3. Då har vi en liknande sångkarriär du och jag och någon framtid på scenen fick vi icke. Att björnen visslar hade jag ingen aning om men alltid lär man sig något nytt!
    Vilken fin duett som Elin och Frost bjuder på. Även Miss T uppskattade den kan jag säga :D
    En härlig tolkning!

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
  4. Jätteroligt att läsa din tolkning. Och detta att björnen visslar hade jag ingen aning om. Men nu så- Tack för den kunskapen.
    Fint att höra Elin sjunga duett med Frost. Och vad gäller sångkarriär har du nog klarat dig fint ändå-
    Ha det gptt och trevlig helg.

    SvaraRadera
  5. Fy vilken elak kantor.
    Vilken fin video på Elin och Frost♡

    SvaraRadera
  6. Hahaha! Frågan är om inte även Frost har en viss talang för att vara med i en kör;-)
    Visste inte heller att björnar kan vissla. Tänker dock inte testa om det stämmer eller inte;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har tänkt anmäla dem till Idol 😜

      Radera
  7. Kantorn springer jag förbi i hård fart ;).
    Faktum är att jag har en väninna som är från Schwartswald, och alltid när vi har varit i skogen tillsammans, även på Åland, så sjöng hon i ett tills jag frågade. Bara för att hålla björnarna borta svarade hon. Det hade hon lärt sig av sin far och så fort hon gick i skogen så sjöng hon. Jag tröstade henne att det verkligen hade en bra verkan för det finns inte någon björn alls på Åland. Aha, därför hör jag ingen vissling heller fick jag till svar. Kul att du nämner det i ditt inlägg detta.
    Elins duettsång med Frost är toppen, tack för den!

    SvaraRadera
  8. Men så roligt du berättar detta om björnen; när jag läser så kommer ett minne fram för mig med; min farmor berättade
    att hennes mor mötte björnen i bärskogen flera gånger, men björnen förvann då gammelfarmor sjöng..🤔 Men om björnen visslade har jag glömt 🤣
    Filmen med Elin och Frost´s sång 👏 Hälsa dem båda tack🤗 En idé: Kanske fråga om jag får låna grannens hund nästa film jag ska göra 😎

    SvaraRadera

Hoppa på tåget 🚂

 Hoppa på tåget 🚂 idag lördag är lite speciellt, så här står det i instruktionerna: Bok. Ställ dig framför din bokhylla, blunda och peka på...