lördag 8 april 2023

Hoppa på tåget

 Påskafton, påsklördag och 8 april 

Hoppa på tåget 🚂 

Äventyr och framtid och Tova kör lördagens tåg framåt och vi hänger så klart med 😎


Men vad är egentligen en prestation?

Kan en skogsvandring ihop med Frost by Fox vara en prestation?

Vem sätter ribban och bestämmer att just detta är en prestation, men absolut icke det där —> ?

Alltså det är ju nästan en prestation att vi gick ut den 4 maj 2019 med tanke på snön 😅

Min Siberian Husky Bullen, ja till skillnad från förra bilden krävde denna promenad från juni 2018 inte så stor prestation, det var möjligen en och annan mygg 🦟 ute som störde

Att stå på benen på ett par skidor i en brant utförsbacke kräver prestation ⛷️ fast när det är sommar så var det inga problem att hålla sig på benen ☺️

Jo men yes det finns ju en massa olika betydelser av prestation… insats, verk, gärning, gott arbete 

Att lära sig spela gitarr helt på egen hand är en prestation jag tycker är värd en applåd 👏 



Att stå på scen, sjunga, uppträda trots scenskräck och prestationsångest är väldans bra gjort 👏 

Idag Påskafton och jag önskar Er alla en riktigt Glad Påsk 🐣 

En påsk utan press och krav på prestation 😅

Själv ska jag äta ostfondue med min flock ❤️


9 kommentarer:

  1. Igen säger jag att du tolkar så bra - vilket är en prestation;👏
    och bilderna är underbara! Påsk utan press och krav ✨- till kvällens ostfondue - när åt jag det sist?
    Glad fortsättning på påsken 😍

    SvaraRadera
  2. Ett av mina förslag till inlägg var en hyllning till min avlidna syster, som jobbade med blyghet och rädsla för att uppträda i hela sitt liv. Varje gång hon stod inför publik var en prestation. Medan lillasystern gick på som en ångvält...

    SvaraRadera
  3. Du tar upp prestationen som vi presterar varje dag. Vi måste ju inte nå höga höjder, vinna pris etc. för att prestera. Vardagsprestera är det bästa och jag upplever att du tar upp det på bästa sätt. Påsk utan prestation, utan press får du tummen upp för.
    God fortsättning på en stressfri påskhelg.

    SvaraRadera
  4. Vardagens prestationer behöver lyftas fram mycket mer. Man behöver inte bestiga berg för at prestera utan i det lilla bor det stora.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Med tanke på din sjukdom så presterar du varje dag. Bara att kliva upp ur sängen är en prestation tycker jag, för att inte tala om promenaderna med Frost och Teddy. Du gör många prestationer varje dag.
    Hoppas ostfonduen var lyckad:-)

    SvaraRadera
  6. Om någon gör vardagliga och dagliga prestationer så är det verkligen du Åsa!
    Önskar dig en fin påskdag!
    Kram ❤

    SvaraRadera
  7. Instämmer till Toves ord. Stå på benen i en skidbacke gillas :)

    SvaraRadera
  8. Tänkte som Znogge att de "vardagliga prestationerna" är nog så viktiga.Vad en sedan menar prestation är individuellt och väldigt mångfacetterat.
    Tycker du gjort en riktigt fin tolkning.

    SvaraRadera

Hoppa på tåget 🚂

 Hoppa på tåget 🚂 idag lördag är lite speciellt, så här står det i instruktionerna: Bok. Ställ dig framför din bokhylla, blunda och peka på...