lördag 18 maj 2024

Hoppa på tåget 🚂

 Hoppa på tåget 🚂 jo yes det är lördag och jag är redo för att Hoppa på tåget när Tåget från Klyktattarland kommer rullande


Lördag och Hoppa på tåget, ordet är Nattlampa... Jag funderade på hur jag skulle lägga upp det, idag var ordet tydligt svårt, jag fick tips av Åke i gårdagens blogginlägg 😂

Men här kommer mitt bidrag:

Norrland, landet där sommarkvällarna är ljusa och nätterna knappt mörka. Där midnattssolen kastar sitt gyllene sken över skog och sjö. Låt mig ta dig med på en resa genom majmånadens magi i detta norrländska landskap.

Norrlands skogar är tysta och stilla. Björkar och tallar sträcker sig mot himlen. En nattlampa hänger i en gammal gran. Den lyser upp mossan och de små blommorna som gömmer sig där. En uggla hoar i fjärran.

Solen sjunker långsamt bakom horisonten. Färgerna på himlen är intensiva – rosa, orange och lila. Nattlampan tänds i stugan vid sjön. Den sprider ett mjukt ljus över trägolvet och skapar en varm atmosfär. Utanför fönstret dansar myggen i skymningen


Avslutar med en bild från igår kväll 23.45 - ser Du Nattlampan där bakom träden?

Det var svårt att få till en bra bild på Nattlampa 

6 kommentarer:

  1. Ser där hur bra du fick till det. Snyggt Åsa!

    SvaraRadera
  2. Kan bara skriva under följande skrivares ord. Bra fick du till det. Snyggaste nattlampan så där bara...
    God fortsättning!

    SvaraRadera
  3. Haha, jag skyller på förkylningen, den tidigare skrivarens ord och inget annat ska det vara men kanske jag kan skriva under följande kommentar också...vi får se! 😊

    SvaraRadera
  4. Vilka fina bilder.....konstigt att du inte kan kommentera hos mig.....

    SvaraRadera

Hoppa på tåget 🚂

 Hoppa på tåget 🚂 idag lördag är lite speciellt, så här står det i instruktionerna: Bok. Ställ dig framför din bokhylla, blunda och peka på...